«…Η μουσική υπήρξε αναπόσπαστο κομμάτι της σμυρνέικης καθημερινότητας και ταυτόχρονα το κατεξοχήν σύμβολο της σμυρνέικης ταυτότητας. Όσοι από τους κατοίκους της περιοχής κατέληξαν, έπειτα από τη Μικρασιατική Καταστροφή, στην Ελλάδα δεν είχαν λόγο να διατηρήσουν τη μουσική πρακτική τους “αγνή κι ανόθευτη” από πιθανές επιρροές, εφόσον η ίδια, αφενός μεν, αποτελούσε ένα κράμα πολλών και διαφορετικών μουσικών υλικών, αφετέρου δε, τροφοδοτούσε διαρκώς με σκοπούς και τραγούδια τα νησιά πολύ πριν το ’22. Υπήρχε, όμως και ένας τρίτος σημαντικός παράγοντας ο οποίος δεν επέτρεπε στους «Σμυρνιούς» να επιδείξουν την οποιαδήποτε εσωστρέφεια σχετικά με τις μελωδίες και τα στιχάκια τους. Πολλοί εξ αυτών ήταν επαγγελματίες μουσικοί υψηλού επιπέδου, οι οποίοι έπρεπε να καθιερωθούν ως τέτοιοι και στην καινούργια τους πατρίδα.
Κατά τα γραφόμενα του Θεόδωρου Χατζηπανταζή, ...”το ρεπερτόριό τους ήταν ιδιαίτερα πλούσιο. Περιείχε, δηλαδή, τόση ποικιλία όση και η κοινή σε γενικές γραμμές μουσική παράδοση των λαών της περιοχής. Πέρα από τα τουρκικά και αραβικά τραγούδια, εκτελεσμένα σε ελληνική, τουρκική, αρμένικη και αραβική γλώσσα, τα προγράμματά τους πρόσφεραν πλήθος ελληνικά τραγούδια, λαϊκά των αστικών κέντρων της Ανατολής, αρβανίτικα, ρουμάνικα, βουλγάρικα και αιγυπτιακά”. Εν τω μεταξύ, στην Αθήνα, τον Πειραιά και σε όσες πόλεις λειτούργησαν καφέ αμάν (Σύρος, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Αγρίνιο, Χανιά, κ.ά.) φαίνεται πως ο κόσμος της διασκέδασης ήταν έτοιμος να τους υποδεχτεί από τα τέλη του 19ου αιώνα, όταν και τα σμυρνέικα συγκροτήματα έκαναν εξαγωγή της μουσικής τους πρακτικής».
Συμμετέχει το μουσικό σχήμα Polis Ensemble: Νίκος Παραουλάκης (νέυ, καβάλ, φλογέρα), Γιώργος Κοντογιάννης (λύρα), Στέφανος Δορμπαράκης (κανονάκι), Αλέξανδρος Καψοκαβάδης (πολίτικο λαούτο, κρητικό λαούτο), Μανούσος Κλαπάκης (κρουστά), Θεόδωρος Κουέλης (κοντραμπάσο)
και η Ειρήνη Δερέμπεη (φωνή)
Aπαραίτητη η κράτηση θέσης στο τηλ. 2103254129 (Καθημερινά 09.00-15.00).